lördag 29 mars 2008

We shall be released

Ja. Det är nära nu. I tanken är vi redan där.

***

Fick förmånen att prata med Ola Andersson idag. Jag blir alltid lika glad, oavsett vem i AIK man möter. Jag borde kanske skaffat mig en mall där man gjort en lista och bockat av allteftersom ämnena avhandlats. Men det finns så mycket jag tycker är intressant att det alltid rinner iväg åt helt oförutsägbara håll. Mina intervjuer blir därför emellanåt lite uppåt väggarna. Här är, hursomhelst, resultatet.

***

Bojan Djordic sa något fint i en av FanTV:s intervjuer nerifrån Portugal. På frågan vilka dom största konkurrenterna till guldet är svarade han:
Vi själva.

Det tycker jag är ett oerhört klokt och sunt sätt att ta sig an en säsong. Vi ser till att fixa vårt, vi går ut och kör slut på oss själva varje match, vi tar hand om varandra – så får resten av världen sköta sitt. Gör någon det bättre än oss, fine, vi kan se oss själva i spegeln och känna stolthet över vad vi gjort.

***

22.034 sålda biljetter under eftermiddagen idag. Vi syns. Och vi hörs.

I see my light come shining
From the west unto the east
Any day now, Any day now
I shall be released

Inga kommentarer: