måndag 10 mars 2008

Ortiz konkurrent i San Lorenzo

Det kan vara på sin plats att påpeka att följande text inte är baserad på någon slags insideinformation utan vad jag läst mig till själv.

En av anledningarna, vad det verkar, till att Jorge Ortiz accepterade att bli såld från San Lorenzo var att de under vinteruppehållet värvade stort. Bakgrunden till värvningarna ska bl a ha varit att tränaren Ramon Diaz krävde dem inför San Lorenzos satsning på Copa Libertadores, annars hade han accepterat ett erbjudande om att ta över River Plate. Den mest spektakulära värvningen var centrale mittfältaren och playmakern Andrés D'Alessandro som lånats ut (eller köpts, uppgifterna varierar) från Real Zaragoza. D'Allesandro spelade bland annat i det U23-landslag som vann OS 2004 och har tidigare representerat Portsmouth, Wolfsburg samt River Plate. 23 A-landskamper har han hunnit med också.

I Ortiz sista match för San Lorenzo var dock D'Allesandro skadad men Estudiantes (med bl a Juan Sebastian Veron) besegrades trots det med 3-1. Jorge byttes in med ca 25 minuter kvar då ställningen var 2-1.

Annars är det fortsatt planering för träningslägret. Reselitteraturen är i princip klar. Sen ska jag ha lite kläder med mig också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Well, blir det förklädd utflykt till Dif-lägret? Muito obrigado, Doutor Gonzo!

Nils Johan Nilsson sa...

Med tanke på hur jag ser ut är en förklädnad överflödig. Hawaiiskjortor är väl på igen, eller hur är det?

Andreas Könberg sa...

Precisera gärna vad som hänger med ner i läsväg, om det är fotbollsrelaterat förstås.

Anonym sa...

Det blir King Lear förstås. Första akten fjärde scenen;

"Nor tripped neither, you base football player"

Samt A Comedy of errors 2/4

"Am I so round with you as you with me,

That like a football you do spurn me thus?

You spurn me hence, and he will spurn me hither:

If I last in this service, you must case me in leather".

Will knew football....

Anonym sa...

Äntligen framme va? Hoppas att allt är bra. Men vad är det med Özkan? Är det möjligt att vara skadad med den frekvensen och under så långa perioder?
Sitter en del av skadan i huvudet och stavas rädsla? Det låter lite som jag-har-jätteont-i-magen-och-vi-har-tyskaprov-idag-så-det-är-bäst-att-jag-är-hemma.

Jag säger som Arsene Wenger; Att ta sig ur skada är 80% läkning och 20% själavård - om spelaren mår bra från början. Är det någon som kollat hur grabben mår? Inuti?