söndag 9 mars 2008

HBK - AIK

Slut. 3-0 till HBK. Mer info följer.

Bra prestation av CH som drar på ett riktigt bra skott. ÄVen det tyvärr rakt på Sahlman.

Studsar och felträffar lite överallt. Bra skott av Khari men rakt på Sahlman. Mindreän fem minuter kvar.

Lucas ut och CH Jagne in. efter ca 32 min.

HBK avvaktar på egen planhalva. Många mycket trötta ben på plan. Kujovic ut och Markus Gustafsson in. Hawaiifotboll i mångt och mycket. Få genomtänkta kombinationer men ingen avsaknad av kämpaglöd, trots underläget.

Dulee ut och Khari in. 22 minuten.

Bojan försöker lyfta över Sahlman men får inte riktigt rätt träff.

Återigen mer böljande spel. Lucas bra skott som Sahlman räddar.

Klart tryck från AIK nu. Inga riktigt bra lägen men HBK har helt släppt initiativet.

AIK har kommit med fart två gånger på kort tid. Ena gången gick Bojan offside och andra gången rann det ut till hörna.

3-0 till HBK. Tommy Jönsson efter en hörna där inga AIK-spelare hjälper till med att få undan bollen.

Igång igen. Inga byten men Bojan och Tjernström har bytt position.

Hittills en gammal klassisk försäsongsmatch.
Någon halvtidanalys hinns inte med, matchen är igång igen, ingen halvtidsvila direkt.

Markus Olsson in för Fribrock. AIK lite mer taggade men får inte ut så mycket. Mycket spel på en allt brunare mittplan.

Walid släpper ingen Fribrock över bron. Gult kort till Walid Atta.

40 min. Lucas förbannad efter en kapning bakifrån, hoppar upp och knuffar tillbaka. Gult kort till Lucas.

AIK får ingen utväxling på att försöka spela bollen efter marken.

2-0 till HBK, Ajsel Kujovic löper igenom på en djupledsboll och placerar in bollen.

Lucas är het och går in i alla närkamper. Den enda publik som hörs är AIK.

29 min. Bra anfall av AIK med Obolo, Bojan och Anchen inblandade. HBK byter. Arvidsson ut, Kujovic in.

HBK bryter ofta AIK:s uppspel vid mittlinjen. De har ingen brådska med att gå till anfall, hamnar de under press lyfter de långt mot Anselmo och Arvidsson.

Hörnan nickas bort, resultatlös.

20 minuter. Hörna till AIK.

HBK känns lugnare och tryggare och har den matchbild de vill ha. Problem med att få igång passningsspelet. Långskott av Fribrock resulterar i hörna.

Gräset har redan börjat lossna, låg kvalitet på alla passningar från båda lagen. AIK har mest boll, HBK avvaktar strax ovanför mittlinjen men har inga problem att få stopp på AIK.

1-0 till HBK efter chipp av Arvidsson över Niklas Bergh i AIK-målet. Det är Bergh som står för AIK.

Frispark AIK i hyfsat läge. Webbradion verkar vara igång. Skott av Bojan, räddning av målvakt.

Avspark. HBK har nye brassen Anselmo ihop med Arvidsson på topp. Mittfält Prent, A Johansson, Raskaj, Fribrock. Backlinje Westerberg, Zvirgdaukas, Jönsson och Texas Johansson.


Mulet, grått, inget regn för tillfället. Startelva för HBK har vi inte fått tag på, vi luskar ut den vid matchstart. AIK:s startelva är som angivits tidigare på aikfotboll.se.

Dags för avspark.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Webbradion verkar inte funka för mig, har du/ni någon direktlänk man kan använda sig av?

Anonym sa...

Att folk har mage att gnälla på AIK Media tycker jag är rent ut sagt oförskämt, att de lyckades sända matchen är en bragd, jag vet att de fick låna ström från en lada i närheten och dra en kabel som var 125 meter lång, fanns inga läktare på plats att sända ifrån utan de satt i spelarbussen tror jag(tyckte jag mig se)

Att sedan jämföra det med HBK Tv som iof var bra men har en hörna hem till sitt redigeringsrum samt att de har alla förutsättningar att få upp matrial snabbare.

AIK Media redigerade allt på bussen hem???

Men klart man kan ösnka sig bättre kvalitet men jag är övertygad om att det kommer, det är bra folk i AIK Media och jag tror det satsas oerhört på framtiden!

Jag vill tacka Johan Nilson för sitt arbete med bloggen som kommer bli en succé samt hälsa Charlie Mian välkommen tillbaka!(är han släkt med........nej förresten!

Keep up the MF spirit!!