tisdag 1 april 2008

Still ill

Nåja, det är inget att lipa över men det var inte aktuellt med någon intervallträning idag, så att säga. Fick skrivet en hel del ändå, trots att min nätuppkoppling varit lika snabbspelad som gräset på Starke Arvid Arena.

Mejlade för övrigt Herr Rydström igår och fick ett vänligt svar. Tyvärr verkar det som om han drabbats av lite ångest över att lämna ifrån sig sin uppsats till en vilt främmande person, tillika AIK:are, att döma av kvällens blogginlägg.

Men givetvis har han inget att frukta från mig. Jag gillar att läsa Rydström helt enkelt, har jag alltid gjort.

***

Tyvärr har inte allt löst sig med hemsidan under dagen. Jag vet att jag skulle komma med något slags besked idag, men tyvärr har jag inget nytt att förtälja. Så fort jag får mer på fötterna skriver jag om det här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag har förstått det ska alla c och d-uppsateser finnas i någon databas någonstans. Databasen ska dessutom vara tillgänglig för vem som helst. Jag vet tyvärr inte vart man hittar den, men det kan du säkert ta reda på.

Anonym sa...

DIVA heter databasen och är en förkortning för Digitala vetenskapsarkivet. Adress vet jag inte, men det är bara att googla. Jag är dock för lat. Kan återkomma inom kort med direktlänk till rydströms uppsats (om den nu finns?).

Anonym sa...

Gick fortare än jag tänkt: http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_hik_diva-177-2__fulltext.pdf

Enjoy. Jag tänker nämligen inte förkovra mig i detta, sådetså!
Mvh
Fredde

Anonym sa...

Och smart som jag är så orkade jag inte ens läsa vem som skrivit (finns tydligen fler än en Rydström i Kalmar som skrivit uppsats nyligen, my bad).

Det förefaller vara som så att signor Rydströms uppsats ännu inte nått den kvalitet som gör att den är godkänd, alternativt har han inte vågat/hunnit publicera den på DIVA än.

Adressen till DIVA är iaf http://www.diva-portal.org och där finns 6 uppsatser med författare med efternamn Rydström, ingen av dem är dock eftersökte Henrik. Nåväl, happy hunting och strunta i föregående post.

Tada
/Fredde

Nils Johan Nilsson sa...

Tack för hjälpen! Henrik har dock lovat att skicka den per epost vid tillfälle. Så det ordnar sig.

/Johan